Dla klientów instytucjonalnych

Oferta Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Ciechanowie

w roku szkolnym 2024/2025

Zgłoszenia zapotrzebowania na zajęcia dla szkół   (wersja PDF)  (wersja WORD)

NAUCZYCIELE

Tematy spotkań z radami pedagogicznymi, w których pracownicy PPP będą uczestniczyć w charakterze doradcy, konsultanta:

Lp.

Temat spotkania  dla rady pedagogicznej z udziałem pracownika Poradni

Ile maks. w roku[1] wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji
zadania

Liczba godzin

Uczestnicy (typ szkoły/ placówki)

Realizatorzy

Diagnoza zainteresowań zawodowych

2h

SP

M. Załuska

Jak wspomagać dziecko z objawami mutyzmu wybiórczego

3

1,5 h

Nauczycieli wszystkich typów szkół

E. Górczyk

Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dostosowanie wymagań, IPET, trudności w nauce, itp.)- wybór konkretnie tematu zależny od potrzeb przedszkola/szkoły

3 spotkania

2-3

Przedszkola i szkoły

W. Machul

Warsztaty dla nauczycieli (jednorazowe, tematyczne lub cykliczne)ć:

 

Lp.

Temat warsztatu

Liczba

godzin

Liczba uczestników w grupie

Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek)

Ile maks. w roku[2] wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji zadania

Realizatorzy

Wybrane metody diagnozy zainteresowań zawodowych

4

20

SP i Ponadpodstawowe

2

M. Załuska

Konstruowanie IPET- warsztaty praktyczne

3

20

Nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli

1

 

W. Machul

Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:

Lp.

Rodzaj działania

Liczba godzin/ termin (wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji zadania)

Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek)

Realizatorzy

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach:

związanych z trudnościami w uczeniu się oraz wychowawczych dotyczących konkretnego ucznia/uczniów

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

SP, szkoły ponadpodstawowe

M. Załuska

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wychowawczych

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

Nauczyciele wszystkich typów szkół

Przy współpracy innego dostępnego pracownika

E. Górczyk

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach:

związanych z trudnościami w uczeniu się oraz wychowawczych dotyczących konkretnego ucznia/uczniów

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

SP, szkoły ponadpodstawowe

Samodzielnie lub we współpracy z B. B. Walczak,
M. Lewirowska, M. Szymonik,
A. Tucholska

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach:

Wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

Przedszkola, SP

M. Talarczyk-Molewska

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli konsultacje dotyczące problemów wychowawczych

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

nauczyciele wszystkich szkół

B. Walczak

 A. Tucholska

Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Spotkania cykliczne raz w miesiącu.

2h jedno spotkanie

Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2024 r.  do V 2025 r.)

Wszystkie typy szkół i przedszkoli

W. Machul

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach:

Zaburzenia mowy u dzieci i uczniów

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

przedszkole i szkoła podstawowa

J. Skrzypczyńska

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole.

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół

W. Machul

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli konsultacje dotyczące problemów wychowawczych

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

nauczyciele wszystkich szkół

M. Lewierowska lub z  A.Tucholska

Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach:

wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych

W miarę potrzeb
(po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu)

Wszystkie typy szkół

M. Matuszewska

Rodzaj grup wsparcia:

Lp.

Rodzaj grupy (rodzice, nauczyciele, uczniowie itp.)

Z jakim problemem jest grupa

Typ szkoły/ placówki

Realizatorzy

Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół podstawowych z miasta Ciechanów

Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole podstawowej

Szkoły podstawowe z Ciechanowa

W. Machul

M. Matuszewska

Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół ponadpodstawowych

Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole ponadpodstawowej

Szkoły ponadpodstawowe

W. Machul

M.

Matuszewska

Grupa wsparcia dla dyrektorów publicznych przedszkoli

Bieżące problemy.

Przedszkola publiczne  w Ciechanowie i terenie powiatu

W. Machul

A. Sacherska

Grupa wsparcia dyrektorów szkół

Bieżące problemy w pracy i wymiana doświadczeń

Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe

W. Machul

A. Tucholska

Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół podstawowych terenu powiatu

Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole podstawowej

Szkoła podstawowa

A. Sacherska

M. Matuszewska

Grupa wsparcia dla psychologów szkolnych

A. Tucholska, M. Lewierowska

DZIECI I MŁODZIEŻ

Zajęcia dla uczniów prowadzone przez pracowników Poradni na terenie szkół i przedszkoli:

Lp.

Rodzaj/ Nazwa zajęć

Zajęcia indywidualne czy grupowe (podać maksymalna liczbę uczestników w grupie)

Wiek uczestników (klasy)

Zaznaczyć czy to zajęcia na terenie Poradni- czy w szkole

Liczba godzin w ogóle/ czas trwania jednych zajęć

Liczba planowanych grup – ważne dla celów zapisów na zajęcia terapeutyczne (ile maksymalnie)

Realizatorzy

Moja przyszłość

klasa

VIII SP i Szkoły ponadpodstawowe

2

20

M. Załuska

Warsztat o uczeniu

klasa

IV-VIII

2

5

M. Załuska

E. Górczyk

Moje supermoce

klasa

I-III

2

5

M. Załuska

E. Górczyk

Inny nie znaczy gorszy

grupa

II-III

2

5

M. Załuska

A. Sacherska

Co to znaczy być dobrym kolegą

grupa

Przedszkole

2

5

M. Załuska

A. Sacherska

Jak można radzić sobie ze stresem

Grupowe - klasa

Klasy VII i VIII

szkoła

2 godziny lekcyjne

E. Górczyk

M. Załuska

Warsztaty o empatii

Grupowe - klasa

Klasy II i III

2 godziny lekcyjne

E. Górczyk

M. Załuska

Warsztaty „Po co nam Złość, Smutek, Lęk. O radzeniu sobie z nieprzyjemnymi emocjami”

Grupowe - klasa

Klasy IV- V

2 godziny lekcyjne

E. Górczyk

M. Załuska

Fajnie jest współpracować. Współpraca się opłaca.

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Sychowska

Emocje – jak je wyrażać

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Sychowska

Akceptacja siebie i innych – jak budować pozytywne relacje

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Lewierowska

Razem przeciwko hejtowi – jak budować kulturę tolerancji i szacunku

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Lewierowska

Odkrywcy relacji: warsztaty komunikacji dla dzieci

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Lewierowska

Integracja w grupie

Zespół klasowy

Kl. IV – VIII SP

2h

A.Tucholska

M. Lewierowska

Asertywność – trudna sztuka wyrażania własnego zdania

Zespół klasowy

kl. VI – VIII SP,

szkoły średnie

2h

A.Tucholska

M. Szymonik

Poznanie ułatwia działanie – warsztaty integracyjne rozwijające umiejętność współpracy

Zespół klasowy

szkoły ponadpodstawowe

2h

A.Tucholska

M. Szymonik

Moje emocje – jak wyrazić i zrozumieć to co czuję

Zespół klasowy

szkoły ponadpodstawowe

2h

A.Tucholska

M. Szymonik

„Bezpieczny w sieci”

Zaj. warsztatowe zespołów klasowych

SP IV-VIII, szkoły ponadpodstawowe

2 godz. lekcyjne

6 grup SP, 6 grup szkoły ponadpodstawowe

M. Talaczyk-Molewska

M. Matuszewska

„Radzenie sobie ze stresem”

grupowe/klasa

kl. IV-VIII SP i ponadpodstawowe

2 godziny

8

M. Talaczyk-Molewska

M. Matuszewska

Bezpieczeństwo w sieci

Na terenie szkoły

Klasy IV-VII

2 godziny lekcyjne/1 klasa

30

O. Feliniak

B. Walczak

„Zadbaj o swoją pamięć i koncentrację, a pomogą Ci w nauce.”

Zajęcia grupowe

Uczniowie klas IV-V

1 klasa x2h

2 szkoły

E. Kicińska

O. Feliniak

Uwaga!

Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”

Badania przesiewowe na terenie szkół/ placówek                           

Kto prowadzi

typ badań przesiewowych

Monika Talarczyk-Molewska

gotowość szkolna

M. Szymonik

gotowość szkolna

Joanna Skrzypczyńska

logopedyczne i pedagogiczne

Elżbieta Kicińska

pedagogiczne

Prowadzenie  działań z zakresu edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego  (na rzecz dzieci i młodzieży, ich rodziców i nauczycieli):

Lp.

Rodzaj działania

Liczba godzin

Uczestnicy – grupa docelowa oraz typ szkoły/ placówki

Realizatorzy

„Jak wspomagać rozwój emocjonalny dziecka”

1h

Rodzice dzieci w wieku I-II

E. Górczyk

Bezpieczny w sieci

2 - 3

kl. IV, V, VI

B. Walczak

O.Feliniak

Warsztaty dla nauczycieli: Zapobieganie wypaleniu zawodowemu

2-3

Nauczyciele szkół

W. Machul

Akceptacja siebie i innych- jak budować pozytywne relacje

2

kl. IV, V, VI,VII,VIII

M. Lewierowska

A. Tucholska

Razem przeciwko hejtowi- jak budować kulturę tolerancji i szacunku

2

kl. IV, V, VI,VII,VIII

M. Lewierowska

A. Tucholska

Odkrywcy relacji: warsztaty komunikacji dla dzieci

2

kl. IV, V, VI,VII,VII

M. Lewierowska

A. Tucholska

Integracja w grupie rówieśniczej

2

kl. IV, V, VI,VII,VIII

M. Lewierowska

A. Tucholska

Uwaga!

Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”

RODZICE

Propozycje spotkań tematycznych- prelekcji dla rodziców:

Lp.

Temat spotkania

Liczba godzin

Uczestnicy (typ szkoły/ placówki)

Realizatorzy

Dysleksja rozwojowa

Rodzice uczniów sp

A.Tucholska

M. Sychowska

Jak wspierać poczucie własnej wartości u dziecka?

Rodzice uczniów sp

A.Tucholska

B. Walczak

M. Lewierowska

Jak wspierać dziecko w dążeniu do samodzielności?

Rodzice uczniów sp

A.Tucholska

B. Walczak

„Adaptacja dziecka w przedszkolu/żłobku”

   2 h

Rodzice

M. Talarczyk-Molewska

„Bezpieczeństwo w sieci”

2 h

Rodzice SP

M. Talarczyk-Molewska

M. Matuszewska

Gotowość szkolna

2

Rodzice dzieci w wieku 5, 6 lat

A.Sacherska

Jak kształtować poczucie własnej wartości u dziecka

2 h

Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III

E. Kicińska

O. Feliniak

Dekalog dla rodziców – czyli o tym na co zwracać uwagę w procesie wychowania.

Przedszkola i SP

W. Machul

Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne.

2

Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe

M. Matuszewska

Propozycje warsztatów dla rodziców- (nie muszą być cykliczne, mogą być jednorazowe):

Lp.

Temat warsztatów

Liczba godzin

Liczba uczestników w grupie

Dla kogo? (typ szkoły/ placówki)

Realizatorzy

Szkoła dla rodziców

10X3,5 h

15

Szkoły podstawowe

A.Tucholska

B. Walczak

„Szkoła dla Rodziców”

10 spotkań p 3 godz.

12

M. Talarczyk-Molewska

M. Matuszewska

Jak wprowadzać i egzekwować zasady w domu?

1,5 – 2h

Do 30

przedszkola

W. Machul

Uwaga!

Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”

 

[1] Należy podać czy jest jakiś limit – ile maksymalnie może być zrealizowanych takich  rad na dany temat.

[2] Należy podać czy jest jakiś limit – ile maksymalnie może być zrealizowanych warsztatów  na dany temat.