Dla klientów instytucjonalnych
Oferta Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Ciechanowie
w roku szkolnym 2024/2025
Zgłoszenia zapotrzebowania na zajęcia dla szkół (wersja PDF) (wersja WORD)
NAUCZYCIELE
Tematy spotkań z radami pedagogicznymi, w których pracownicy PPP będą uczestniczyć w charakterze doradcy, konsultanta:
Lp. |
Temat spotkania dla rady pedagogicznej z udziałem pracownika Poradni |
Ile maks. w roku[1] wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji |
Liczba godzin |
Uczestnicy (typ szkoły/ placówki) |
Realizatorzy |
|
Diagnoza zainteresowań zawodowych |
|
2h |
SP |
M. Załuska |
|
Jak wspomagać dziecko z objawami mutyzmu wybiórczego |
3 |
1,5 h |
Nauczycieli wszystkich typów szkół |
E. Górczyk |
|
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dostosowanie wymagań, IPET, trudności w nauce, itp.)- wybór konkretnie tematu zależny od potrzeb przedszkola/szkoły |
3 spotkania
|
2-3 |
Przedszkola i szkoły |
W. Machul |
Warsztaty dla nauczycieli (jednorazowe, tematyczne lub cykliczne)ć:
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Ile maks. w roku[2] wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji zadania |
Realizatorzy |
|
Wybrane metody diagnozy zainteresowań zawodowych |
4 |
20 |
SP i Ponadpodstawowe |
2 |
M. Załuska |
|
Konstruowanie IPET- warsztaty praktyczne |
3 |
20 |
Nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli |
1
|
W. Machul |
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin/ termin (wraz ze wskazaniem dnia tygodnia lub/ i konkretnych terminów realizacji zadania) |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Realizatorzy |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: związanych z trudnościami w uczeniu się oraz wychowawczych dotyczących konkretnego ucznia/uczniów |
W miarę potrzeb |
SP, szkoły ponadpodstawowe |
M. Załuska |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wychowawczych |
W miarę potrzeb |
Nauczyciele wszystkich typów szkół |
Przy współpracy innego dostępnego pracownika E. Górczyk |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: związanych z trudnościami w uczeniu się oraz wychowawczych dotyczących konkretnego ucznia/uczniów |
W miarę potrzeb |
SP, szkoły ponadpodstawowe |
Samodzielnie lub we współpracy z B. B. Walczak, |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: Wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych |
W miarę potrzeb |
Przedszkola, SP |
M. Talarczyk-Molewska |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli konsultacje dotyczące problemów wychowawczych |
W miarę potrzeb |
nauczyciele wszystkich szkół |
B. Walczak A. Tucholska |
|
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Spotkania cykliczne raz w miesiącu.
|
2h jedno spotkanie Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2024 r. do V 2025 r.) |
Wszystkie typy szkół i przedszkoli |
W. Machul |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: Zaburzenia mowy u dzieci i uczniów |
W miarę potrzeb |
przedszkole i szkoła podstawowa |
J. Skrzypczyńska |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół |
W. Machul |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli konsultacje dotyczące problemów wychowawczych |
W miarę potrzeb |
nauczyciele wszystkich szkół |
M. Lewierowska lub z A.Tucholska |
|
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych |
W miarę potrzeb |
Wszystkie typy szkół |
M. Matuszewska
|
Rodzaj grup wsparcia:
Lp. |
Rodzaj grupy (rodzice, nauczyciele, uczniowie itp.) |
Z jakim problemem jest grupa |
Typ szkoły/ placówki |
Realizatorzy |
|
Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół podstawowych z miasta Ciechanów
|
Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole podstawowej |
Szkoły podstawowe z Ciechanowa |
W. Machul M. Matuszewska |
|
Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół ponadpodstawowych |
Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole ponadpodstawowej |
Szkoły ponadpodstawowe |
W. Machul M. Matuszewska |
|
Grupa wsparcia dla dyrektorów publicznych przedszkoli |
Bieżące problemy. |
Przedszkola publiczne w Ciechanowie i terenie powiatu |
W. Machul A. Sacherska |
|
Grupa wsparcia dyrektorów szkół |
Bieżące problemy w pracy i wymiana doświadczeń |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
W. Machul A. Tucholska |
|
Grupa wsparcia dla pedagogów ze szkół podstawowych terenu powiatu
|
Bieżące problemy w pracy pedagoga w szkole podstawowej |
Szkoła podstawowa |
A. Sacherska M. Matuszewska |
|
Grupa wsparcia dla psychologów szkolnych |
|
|
A. Tucholska, M. Lewierowska |
DZIECI I MŁODZIEŻ
Zajęcia dla uczniów prowadzone przez pracowników Poradni na terenie szkół i przedszkoli:
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia indywidualne czy grupowe (podać maksymalna liczbę uczestników w grupie) |
Wiek uczestników (klasy) Zaznaczyć czy to zajęcia na terenie Poradni- czy w szkole |
Liczba godzin w ogóle/ czas trwania jednych zajęć |
Liczba planowanych grup – ważne dla celów zapisów na zajęcia terapeutyczne (ile maksymalnie) |
Realizatorzy |
|
Moja przyszłość |
klasa |
VIII SP i Szkoły ponadpodstawowe |
2 |
20 |
M. Załuska |
|
Warsztat o uczeniu |
klasa |
IV-VIII |
2 |
5 |
M. Załuska E. Górczyk |
|
Moje supermoce |
klasa |
I-III |
2 |
5 |
M. Załuska E. Górczyk |
|
Inny nie znaczy gorszy |
grupa |
II-III |
2 |
5 |
M. Załuska A. Sacherska |
|
Co to znaczy być dobrym kolegą |
grupa |
Przedszkole |
2 |
5 |
M. Załuska A. Sacherska |
|
Jak można radzić sobie ze stresem |
Grupowe - klasa |
Klasy VII i VIII szkoła |
2 godziny lekcyjne |
|
E. Górczyk M. Załuska |
|
Warsztaty o empatii |
Grupowe - klasa |
Klasy II i III |
2 godziny lekcyjne |
|
E. Górczyk M. Załuska |
|
Warsztaty „Po co nam Złość, Smutek, Lęk. O radzeniu sobie z nieprzyjemnymi emocjami” |
Grupowe - klasa |
Klasy IV- V |
2 godziny lekcyjne |
|
E. Górczyk M. Załuska |
|
Fajnie jest współpracować. Współpraca się opłaca. |
Zespół klasowy |
Kl. IV – VIII SP |
2h
|
|
A.Tucholska M. Sychowska |
|
Emocje – jak je wyrażać |
Zespół klasowy |
Kl. IV – VIII SP |
2h |
|
A.Tucholska M. Sychowska |
|
Akceptacja siebie i innych – jak budować pozytywne relacje |
Zespół klasowy |
Kl. IV – VIII SP |
2h |
|
A.Tucholska M. Lewierowska |
|
Razem przeciwko hejtowi – jak budować kulturę tolerancji i szacunku |
Zespół klasowy
|
Kl. IV – VIII SP |
2h |
|
A.Tucholska M. Lewierowska |
|
Odkrywcy relacji: warsztaty komunikacji dla dzieci |
Zespół klasowy |
Kl. IV – VIII SP |
2h |
|
A.Tucholska M. Lewierowska |
|
Integracja w grupie |
Zespół klasowy |
Kl. IV – VIII SP |
2h |
|
A.Tucholska M. Lewierowska |
|
Asertywność – trudna sztuka wyrażania własnego zdania |
Zespół klasowy |
kl. VI – VIII SP, szkoły średnie
|
2h |
|
A.Tucholska M. Szymonik |
|
Poznanie ułatwia działanie – warsztaty integracyjne rozwijające umiejętność współpracy |
Zespół klasowy |
szkoły ponadpodstawowe
|
2h |
|
A.Tucholska M. Szymonik |
|
Moje emocje – jak wyrazić i zrozumieć to co czuję |
Zespół klasowy |
szkoły ponadpodstawowe
|
2h |
|
A.Tucholska M. Szymonik |
|
„Bezpieczny w sieci” |
Zaj. warsztatowe zespołów klasowych |
SP IV-VIII, szkoły ponadpodstawowe |
2 godz. lekcyjne |
6 grup SP, 6 grup szkoły ponadpodstawowe |
M. Talaczyk-Molewska M. Matuszewska |
|
„Radzenie sobie ze stresem” |
grupowe/klasa |
kl. IV-VIII SP i ponadpodstawowe |
2 godziny |
8 |
M. Talaczyk-Molewska M. Matuszewska |
|
Bezpieczeństwo w sieci |
Na terenie szkoły |
Klasy IV-VII |
2 godziny lekcyjne/1 klasa |
30 |
O. Feliniak B. Walczak |
|
„Zadbaj o swoją pamięć i koncentrację, a pomogą Ci w nauce.” |
Zajęcia grupowe |
Uczniowie klas IV-V
|
1 klasa x2h |
2 szkoły |
E. Kicińska O. Feliniak |
Uwaga!
Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”
Badania przesiewowe na terenie szkół/ placówek
Kto prowadzi |
typ badań przesiewowych |
Monika Talarczyk-Molewska |
gotowość szkolna |
M. Szymonik |
gotowość szkolna |
Joanna Skrzypczyńska |
logopedyczne i pedagogiczne |
Elżbieta Kicińska |
pedagogiczne |
Prowadzenie działań z zakresu edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego (na rzecz dzieci i młodzieży, ich rodziców i nauczycieli):
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin |
Uczestnicy – grupa docelowa oraz typ szkoły/ placówki |
Realizatorzy |
|
„Jak wspomagać rozwój emocjonalny dziecka” |
1h |
Rodzice dzieci w wieku I-II |
E. Górczyk |
|
Bezpieczny w sieci |
2 - 3 |
kl. IV, V, VI |
B. Walczak O.Feliniak |
|
Warsztaty dla nauczycieli: Zapobieganie wypaleniu zawodowemu |
2-3 |
Nauczyciele szkół |
W. Machul |
|
Akceptacja siebie i innych- jak budować pozytywne relacje |
2 |
kl. IV, V, VI,VII,VIII |
M. Lewierowska A. Tucholska |
|
Razem przeciwko hejtowi- jak budować kulturę tolerancji i szacunku
|
2
|
kl. IV, V, VI,VII,VIII |
M. Lewierowska A. Tucholska |
|
Odkrywcy relacji: warsztaty komunikacji dla dzieci |
2 |
kl. IV, V, VI,VII,VII |
M. Lewierowska A. Tucholska |
|
Integracja w grupie rówieśniczej |
2
|
kl. IV, V, VI,VII,VIII |
M. Lewierowska A. Tucholska |
Uwaga!
Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”
RODZICE
Propozycje spotkań tematycznych- prelekcji dla rodziców:
Lp. |
Temat spotkania |
Liczba godzin |
Uczestnicy (typ szkoły/ placówki) |
Realizatorzy |
|
Dysleksja rozwojowa |
|
Rodzice uczniów sp |
A.Tucholska M. Sychowska |
|
Jak wspierać poczucie własnej wartości u dziecka? |
|
Rodzice uczniów sp |
A.Tucholska B. Walczak M. Lewierowska |
|
Jak wspierać dziecko w dążeniu do samodzielności? |
|
Rodzice uczniów sp |
A.Tucholska B. Walczak |
|
„Adaptacja dziecka w przedszkolu/żłobku” |
2 h |
Rodzice |
M. Talarczyk-Molewska
|
|
„Bezpieczeństwo w sieci” |
2 h |
Rodzice SP |
M. Talarczyk-Molewska M. Matuszewska |
|
Gotowość szkolna |
2 |
Rodzice dzieci w wieku 5, 6 lat |
A.Sacherska |
|
Jak kształtować poczucie własnej wartości u dziecka |
2 h |
Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III |
E. Kicińska O. Feliniak |
|
Dekalog dla rodziców – czyli o tym na co zwracać uwagę w procesie wychowania. |
|
Przedszkola i SP |
W. Machul |
|
Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne. |
2 |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
M. Matuszewska |
Propozycje warsztatów dla rodziców- (nie muszą być cykliczne, mogą być jednorazowe):
Lp. |
Temat warsztatów |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (typ szkoły/ placówki) |
Realizatorzy |
|
Szkoła dla rodziców |
10X3,5 h |
15 |
Szkoły podstawowe |
A.Tucholska B. Walczak |
|
„Szkoła dla Rodziców” |
10 spotkań p 3 godz. |
12 |
|
M. Talarczyk-Molewska M. Matuszewska |
|
Jak wprowadzać i egzekwować zasady w domu? |
1,5 – 2h |
Do 30 |
przedszkola |
W. Machul |
Uwaga!
Oznaczone na niebiesko formy zajęć w pierwszej kolejności obejmą szkoły/przedszkola- uczestników projektu realizowanego we współpracy z MSCDN „Przedszkole/Szkoła zgody i dialogu”